A padló alatt elhelyezett két hidrogén cella szolgáltatja az energiát a Hyundai ix35 136 lóerős, elektromos motorjához.
A korábbi, szintén üzemanyagcellás Tucsonhoz képest jelentősen, mintegy háromnegyedével hosszabb utat képes megtenni a tesztautóként már az utcákat járó ix35 FCEV (Üzemanyagcellás Elektromos Jármű), s így akár 650 kilométerre is elmerészkedhet a bátor vezető a környezetkímélő járművel. Ezt többet között annak köszönheti, hogy a tervezők a Tucsonban alig 350 baros nyomást, duplájára emelték, illetve hogy korszerűbb, 21 kWh-s, lítium-polimeres akkumulátort rejtettek a motortérbe. Az sem lebecsülendő, hogy mindezt úgy érték el, hogy akár 160 kilométer/órás sebességre is képes az új jármű.
Végül az sem mellékes, hogy amennyiben sikeres lesz a fejlesztés, ráadásul sikerül a világpremierhez elengedhetetlen üzemanyag ellátást is megszervezni, az teljesen átalakíthatja a kőolajon alapuló közlekedési rendszert.
Forrás: Green Car Congress